W sezonie 2019 dostępnych było w Polsce 108 stacji rowerowych ufundowanych przez prywatny biznes. Operator rowerów miejskich Nextbike Polska odnotował na tych stacjach aż 1,4 mln wypożyczeń i zwrotów. To pokazuje, jak atrakcyjny jest w miastach dojazd rowerem do centrum handlowego czy biura. Jeszcze do końca tygodnia, czyli 17 stycznia, można stać się właścicielem stacji poprzez udział w licytacji. Do wzięcia jest stacja partnerska działającą w systemie Wrocławskiego Roweru Miejskiego. Licytacja odbywa się za pośrednictwem strony internetowej aukcje.wosp.org.pl.
Dogodny dojazd do centrum handlowego, biura czy osiedla stał się jednym z kluczowych elementów przy podejmowaniu decyzji o inwestycji. Klienci, pracownicy i mieszkańcy cenią możliwość dotarcia do celu na rowerze publicznym – potwierdzają to dane Nextbike Polska. Ze 108 stacji w Polsce aż 49 znajduje się w Warszawie. — Rozwijamy współpracę z centrami handlowymi, zarządcami biurowców czy deweloperami, którzy coraz większą wagę przykładają do budowy osiedli przyjaznych mieszkańcom. Tereny zielone, place zabaw i stacje roweru miejskiego coraz częściej wpisują się w krajobraz nowoczesnych osiedli — powiedziała Aleksandra Myczkowska-Utrata, dyrektor komunikacji Nextbike Polska. Dodała, że takie podejście zarządców osiedli mieszkaniowych pomaga zdobyć certyfikat BREEAM oraz LEED.
Certyfikat BREEAM jest złożonym systemem oceny jakości budynku oraz jego wpływu na środowisko. Jeśli wypożyczalnia rowerów jest zlokalizowana w najbliższym sąsiedztwie głównego wejścia do budynku, to jest brana pod uwagę w kategorii „Alternative modes of transport” (alternatywne sposoby transportu) i wlicza się do ogólnej liczby wymaganych przez BREEAM elementów infrastruktury rowerowej.
Najpopularniejsze stacje sponsorskie w wybranych miastach w 2019 roku:
Warszawa – Arkadia – 105 tys. wypożyczeń i zwrotów.
Lublin – Lublin Plaza – 36 tys. wypożyczeń i zwrotów.
Poznań – Galeria Malta – 29 tys. wypożyczeń i zwrotów.
Wrocław – Promenady Wrocławskie – 22 tys. wypożyczeń i zwrotów.
Katowice – Silesia City Center 15 tys. wypożyczeń i zwrotów.
Sfinansowanie stacji rowerowej z własnym brandingiem, zlokalizowanej w miejscu wskazanym przez zamawiającego, to zaledwie kilkanaście dni od podpisania umowy do momentu jej uruchomienia. Każda oferta jest dostosowana do indywidualnych oczekiwań. Wśród firm, które zdecydowały się na stacje partnerskie Nextbike odnaleźć można właścicieli i zarządców nieruchomości komercyjnych, takich jak Cromwell Property Group czy EPP, jak i znane marki np. Biedronka.
Trwa licytacja na rzecz WOŚP
Stacja partnerska Wrocławskiego Roweru Miejskiego to produkt będący częścią zintegrowanego systemu rowerów miejskich. Ofertę kierujemy do firm i instytucji zaangażowanych społecznie, proekologicznych, zorientowanych na zrównoważony rozwój i dbających o zdrowie swoich pracowników i klientów.
Partnerska stacja rowerowa składa się z totemu, 10 rowerów i 6 stojaków. Istnieje możliwość personalizacji przez sponsora: nazwą własną i oprawą graficzną na powierzchniach reklamowych totemu i rowerów, z dowolną kreacją sponsora, adaptacją komunikatów wizerunkowych lub sprzedażowych.
Całkowity dochód z licytacji zostanie przeznaczony na 28. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Dla zainteresowanych własną stacją rowerową: [email protected].