Jak to działa?

1. Dołącz

Zarejestruj się klikając na przycisk „Rejestracja”, podaj wymagane dane, zaakceptuj regulamin i wpłać minimum 10 zł opłaty inicjalnej. Wystarczy 1 minuta i gotowe – możesz już korzystać z rowerów miejskich 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

2. Wypożycz

Podejdź do terminala, naciśnij „Wypożycz”, podaj numer telefonu komórkowego oraz PIN i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Odepnij wybrany rower za pomocą otrzymanego kodu do zamka szyfrowego. Szerokiej drogi!

3. Zwróć rower

Wprowadź rower do stojaka, przypomnij go za pomocą linki i przetasuj cyfry w zamku szyfrowym. Następnie podejdź do terminala, przyciśnij „Zwrot” i postępuj zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu. Gotowe!

4. Ponów

Korzystaj z rowerów miejskich, kiedy tylko masz ochotę. Od początku marca do końca listopada, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Pierwsze 20 minut jazdy zawsze jest darmowe!

 

Najczęściej zadawane pytania

 

Odpowiedzi:

  • Jak zarejestrować się w systemie?

Żeby korzystać z rowerów należy wypełnić formularz rejestracyjny na stronie internetowej, zaakceptować regulamin i nowoutworzone konto doładować tzw. opłatą inicjalną w wysokości min. 10 zł. Jak tylko kwota wpłynie na konto – można już wypożyczać rowery. Rejestracji można dokonać również za pomocą terminala, aplikacji Nextbike na smartfony czy kontaktując się z infolinią.

 

  • Jak wypożyczyć rower?

Należy podejść do terminala, naciśnij „Wypożycz”, podać numer telefonu komórkowego oraz PIN i postępować zgodnie z instrukcjami na ekranie. Następnie odpiąć wybrany rower za pomocą otrzymanego kodu do zamka szyfrowego.

 

  • Jak zwrócić rower?

Należy wprowadzić rower do stojaka, przypiąć go za pomocą linki i przetasować cyfry w zamku szyfrowym. Następnie podejść do terminala, przycisnąć „Zwrot” i postępować zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu.

 

  • Skąd wiedzieć, że zwrot nastąpił prawidłowo?

Dla pewności rekomendujemy sprawdzenie swojego stanu konta za pomocą aplikacji mobilnej Nextbike lub po zalogowaniu się na swoje konto poprzez stronę internetową. 

 

  • Co zrobić, kiedy na stacji nie ma wolnego stojaka do wstawienia roweru?

W takim przypadku należy przypiąć rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasować cyfry. Następnie nacisnąć „Zwrot” na terminalu i postępować według instrukcji na wyświetlaczu lub zadzwonić na infolinię.

 

  • Jak doładować swoje konto?

Po zalogowaniu się do swojego profilu na stronie internetowej, w zakładce „Sposób płatności” przejdź do szybkiej płatności kartą wybierając daną kwotę lub wybierz z rozwijanej listy bank, z którego chcesz dokonać płatności, skopiuj dane do przelewu, jakie pojawią się w ramce na koncie w Nextbike i przejdź bezpośrednio do strony banku, by wykonać przelew. Jak tylko kwota wpłynie na konto – można już wypożyczać rowery. 

 

  • Czy mogę zasilić swoje konto kartą?

– Poprzez stronę  internetową – każda karta Master Card, Visa Electron (tzw. Transakcje jednorazowe, bez możliwości obciążenia karty);

Przy terminalu, za pomocą aplikacji Nextbike na smartfony lub kontaktując się z infolinią – zlecenie obciążenie karty kredytowej (lub innej z możliwością obciążenia), z której środki pobierane są automatycznie;

 

  • Jak doładować swoje konto kartą kredytową?

Jeśli podczas rejestracji wybrałeś płatność kartą kredytową z opłata za każdą jazdę rowerem będzie pobierana z niej automatycznie. Pierwsza wpłata jest rejestracyjną i wynosi 10 PLN. Jeśli po wynajmie stan konta będzie na minusie, np. -1 PLN, to system automatycznie pobierze środki z karty i wyrówna stan konta do 0 PLN. W przypadku wyboru karty płatniczej – konto z takim stanem pozostaje aktywne.

 

  • Wybrałem płatność kartą kredytową, ale moje konto zostało zdezaktywowane – dlaczego?

Oznacza to, że system nie miał możliwości pobrania środków w karty. Powody mogą być różne:

  • Blokada karty,
  • brak środków na karcie.

 

  • Czy mogę zmienić wybraną przy rejestracji formę płatności? Jak to zrobić?

W każdej chwili możesz zmienić wybraną formę płatności. Wystarczy, że zalogujesz się na stronie internetowej i w ustawieniach zakładki „Moje konto” dokonasz zmian.

 

  • Dokonałem płatności, ale moje konto wciąż jest nieaktywne – dlaczego?

Prawdopodobnie przelew nie został jeszcze zaksięgowany. Godziny księgowania przelewów zależą od banku, w którym posiadasz konto. Polecamy zapoznanie się z dokumentem „Godziny księgowania przelewów” w zakładce „Regulamin” na naszej stronie internetowej.
Płatność kartą pozwala na natychmiastową aktywację konta.

 

  • Dokonałem płatności, raz wypożyczyłem rower i moje konto znowu jest nieaktywne – dlaczego?

Prawdopodobnie na Twoim koncie znajduje się mniej niż 10 zł, czyli kwota potrzebna, by konto było aktywne. W związku z tym zapisem regulaminu, operator rekomenduje zasilanie konta kwotą wyższą, niż 10 zł – np. 20, 30 zł.

 

  • Co zrobić, jeśli system naliczył mi nieodpowiednią opłatę?

Przede wszystkim nie należy się denerwować. Jeśli kwota, jaką system naliczył Ci za korzystanie nie jest adekwatna do stanu faktycznego – po prostu złóż reklamację, wysyłając wiadomość na adres e-mail Biura Obsługi Klienta. Na jej rozpatrzenie mamy maksymalnie 14 dni, ale postaramy się odpowiedzieć tak szybko, jak będzie to możliwe. Jeśli po weryfikacji okaże się, że system popełnił błąd, zwrócimy Ci całą nieodpowiednio naliczoną sumę.

 

  • Ile rowerów mogę wypożyczyć?

Na jedno konto wypożyczysz jednocześnie maksymalnie 4 rowery. Dla każdego roweru system osobno nalicza czas wypożyczenia, dlatego nie musisz oddawać wszystkich w tym samym momencie.

 

  • Co zrobić, kiedy w trakcie wypożyczenia roweru chcę się gdzieś zatrzymać – np. zrobić zakupy?

W takim przypadku, rower należy przypiąć za pomocą linki szyfrowej do stałego elementy przestrzeni (np. słup, lampa) w bezpiecznym, nie odosobnionym miejscu. 4-cyfrowy kod do zamka otrzymuje się w momencie wypożyczenia

 

  • Co zrobić, jeśli mam problem z wypożyczeniem lub zwrotem roweru przy terminalu?

W przypadku problemów z przeprowadzeniem dowolnej operacji przy terminalu, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Będziesz mógł szybko i sprawnie przeprowadzić wybraną operację. Jesteśmy do Twojej dyspozycji pod numerem telefonu infolinii.

 

  • Czy do roweru mogę doczepić fotelik dziecięcy?

Rowery nie są przystosowane do montowania foteli dziecięcych, ani do przewożenia pasażerów.

 

  • Jak włączyć lampę roweru ?

Lampa uruchamia się automatycznie po wprowadzeniu roweru w ruch. Wystarczy zatem, że zaczniesz pedałować, a lampa oświetli Ci drogę.

 

  • Co zrobić, jeśli wypożyczony rower został skradziony?

W przypadku kradzieży roweru dokonanej podczas użytkowania, wypożyczający powinien jak najszybciej powiadomić o tym Biuro Obsługi Klienta oraz niezwłocznie zgłosić kradzież w najbliższej jednostce Policji. Zawsze podkreślamy – uczciwi użytkownicy, którzy korzystają z rowerów zgodnie z regulaminem, nie mają żadnych powodów do niepokoju. Najważniejsze, by zawsze prawidłowo zwracać rower, a gdyby doszło do kradzieży lub zniszczenia – od razu zawiadomić Policję oraz nas.

 

  • Czy zarejestrowany w jednym systemie mogę korzystać z rowerów w innych miastach?

Tak – rejestracja w jednym z systemów, którego operatorem jest Nextbike Polska umożliwia korzystanie z rowerów miejskich w pozostałych systemach bez dodatkowej rejestracji, według cennika obowiązującego w danym mieście.

 

  • Jak identyfikować się przy wypożyczeniu za pomocą karty zbliżeniowej zamiast numeru telefonu i PIN-u? 

Dla uproszczenia i ułatwienia procesu wynajmowania rowerów, identyfikacji można dokonać za pomocą każdego urządzenia, które posiada funkcję bezdotykowego identyfikatora – np. karty miejskiej, Elektronicznej Legitymacji Studenckiej. Wystarczy przy pierwszym lub każdym kolejnym wypożyczeniu podać w terminalu swój numer telefonu i PIN, a następnie przyłożyć kartę do czytnika. Przy kolejnym wypożyczeniu można już identyfikować się przy terminalu za pomocą tej karty. Jeżeli chcesz logować się wyłącznie za pomocą karty, bez podania PIN-u – odznacz opcję „Przy każdym wypożyczeniu i zwrocie ze względu na bezpieczeństwo proszę pytać mnie o mój PIN” w zakładce „Ustawienia użytkownika” na swoim koncie.

 

  • Czy można wypożyczać rowery za pomocą aplikacji Nextbike’a?

Tak.

 

  • Jak długo muszę czekać, żeby mój przelew został zaksięgowany?

Wszystko zależy od godzin księgowania przelewów w banku, z którego korzystasz. Informację o tym znajdziesz w dokumencie „Godziny księgowania przelewów”, który znajduje się na podstronie z regulaminami.

 

  • Po jakim czasie od zakończenia jazdy i zwrócenia roweru do stacji można ponownie w tej samej stacji wypożyczyć rower?

Inny rower możesz wypożyczyć od razu. Jeśli jednak chcesz wypożyczyć ten sam rower – odczekaj 3 minuty.

 

  • Mam problem z wypożyczeniem – po podaniu numeru telefonu i PIN-u jestem proszony o podanie numeru karty kredytowej tak, jakbym miał rejestrować się od początku. Co zrobić?

Normalnie w trakcie identyfikacji nie powinna pojawić się prośba o numer karty kredytowej. Taka sytuacja może się zdarzyć, gdy np. podasz błędny numer telefonu. Najlepiej od razu zadzwonić do Biura Obsługi Klienta, gdzie nasz konsultant postara się od razu zidentyfikować i rozwiązać problem

 

  • Czy mogę zrobić przerwę w przejażdżce i zostawić rower na kilka minut?

Oczywiście, jednak najważniejszy w tym przypadku jest zdrowy rozsądek. Nie zostawiajmy rowerów w miejscach odosobnionych czy „ryzykownych” i przypinajmy je odpowiednio linką z zamkiem szyfrowym do stałych, solidnych elementów, a na pewno nic się nie stanie. Uspakajamy też, że inna osoba nie będzie mogła takiego roweru – przypiętego na chwilę, w trakcie podróży, na zamek szyfrowy – wypożyczyć za pomocą aplikacji mobilnej ani QR kodu, ponieważ w systemie rower będzie widniał jako wypożyczony.

  

  • Na mojej stacji nie ma żadnego roweru – dlaczego?

Zespoły relokacyjne przewożą rowery 24 godziny na dobę, żeby na bieżąco uzupełniać braki na stacjach, ale nie jesteśmy w stanie zagwarantować, zwłaszcza w szczycie, że rower zawsze będzie dostępny na każdej stacji. Mamy kilkanaście tysięcy użytkowników, kilka tysięcy wypożyczeń dziennie i 149 rowerów, więc mogą zdarzyć się chwilowe braki. Staramy się jednak, by do takich sytuacji dochodziło jak najrzadziej i by trwały jak najkrócej.

 

  • Czy będą powstawać kolejne stacje?

O liczbie i umiejscowieniu stacji decyduje Miasto. Operator systemów, Nextbike Polska aktywnie poszukuje sponsorów i partnerów, którzy byliby gotowi pomóc w rozwoju systemu. Wielokrotnie w systemach na terenie całej Polski udawało się dzięki tym działaniom uruchomić nowe lokalizacje, także jest to możliwe.

 

  • Czy korzystanie z serwisu internetowego, zwłaszcza przy logowaniu i płatnościach, jest bezpieczne?

Strony logowania, rejestracji i „Twoje konto” są szyfrowane przez SSL, co widać poprzez link po wejściu na każdą z nich. Strony uruchamiające aplikację z Nextbike API są dodatkowo szyfrowane, ale działają na zasadzie iframe, stąd nie widać tego w adresie. Dodatkowo zostało włączone i wymuszone szyfrowanie dla całego serwisu. Gwarantujemy więc, że korzystanie ze strony jest 100% bezpieczne na każdym etapie.

 

  • Mam problem z działaniem stacji lub zauważyłem usterkę roweru – co mogę zrobić?

Będziemy wdzięczni za przekazanie informacji (zawierającej numer problematycznej stacji lub roweru) poprzez wysłanie wiadomości na naszym fanpage’u na Facebooku, wiadomości e-mail na adres Biura Obsługi Klienta lub dzwoniąc na infolinię. Serwis sprawdzi problem i usunie ewentualną usterkę najszybciej, jak tylko będzie to możliwe. Nasi pracownicy 24 godziny na dobę monitorują stan systemu, natomiast takie zgłoszenia pozwalają nam interweniować jeszcze szybciej.

 

Pogoda w Opolu

dziś, piątek, 18 sierpnia 2017
24°
Pogodnie Ciśnienie 1002.72 hPa, Wiatr 3.07 km/h
jutro
18°
pojutrze
18°
za 2 dni
16°