O Opole Bike

System został uruchomiony 15 czerwca 2012 r. w formule pierścieniowej z centralną stacją przy pl. Wolności, przy której odnotowuje się największą ilość wypożyczeń i zwrotów. W 2013 roku nastąpił blisko 40% rozwój sieci za sprawą uruchomienia stacji sponsorskiej CH Karolinka oraz 3 dodatkowych stacji miejskich, tworzących wewnętrzny ring. Obecnie Opole Bike liczy 19 stacji i 208 rowery. 

Podsumowanie sezonu 2015: Zanotowano aż 19% więcej wypożyczeń niż rok temu i aż 36% więcej nowych rowerzystów!

Za nami czwarty sezon obecności rowerowych wypożyczalni w Opolu, a równocześnie pierwszy w ramach nowej umowy, dzięki której Opole Bike wystartowało w rozbudowanej formule z nową infrastrukturą. Rozwój systemu zaowocował najlepszymi wynikami w całej jego dotychczasowej historii. W tym sezonie dokonano prawie 70 tysięcy wypożyczeń (mimo, że sezon był o prawie 2 tygodnie krótszy niż w 2014 roku), a grono użytkowników powiększyło się aż o 3,5 tysiąca osób. To odpowiednio 19 i 36 procent więcej niż przed rokiem! Od 2012 roku z opolskiego systemu skorzystało łącznie już niemal 15 tysięcy osób, które do końca sezonu 2015 aż 234 tysięcy razy wynajmowały rowery.

Opolanie mieli możliwość korzystania z miejskich wypożyczalni jako jedni z pierwszych w Polsce. W tym roku, w ramach nowej umowy, na mocy której Opole Bike ponownie obsługiwane jest przez firmę Nextbike Polska (jak w latach 2012-2014), do dyspozycji użytkowników oddana została nowa infrastruktura. Ponadto system został rozbudowany: w momencie startu, który miał miejsce 13 marca, sieć składała się z 15 stacji i 150 rowerów (dwie lokalizacje więcej w stosunku do ubiegłego roku). Jeszcze w marcu na mapie wypożyczalni ponownie pojawiła się stacja sponsorska CH Karolinka, wraz z 14 rowerami – dzięki temu, opolski system obejmuje obecnie 16 stacji i 164 jednoślady.

Dostępność nowych stacji i rowerów, jak również rozwój zasięgu systemu, przyczyniły się do osiągnięcia w tym sezonie rekordowego poziomu zainteresowania tą formą proekologicznej i prozdrowotnej komunikacji miejskiej w całej, czteroletniej historii wypożyczalni. Wzrosty widoczne są na poziomie wszystkich najważniejszych parametrów, określających sukces takich inwestycji:

  • Liczba wypożyczeń: 69 750 (w 2015 roku sezon wystartował 13 marca, a więc był krótszy o prawie 2 tygodnie od 2014 roku. W sezonie 2014 – 58 676 wypożyczeń) – wzrost o 19 procent!
  • Liczba rejestracji nowych użytkowników: 3 555 (w sezonie 2014 – 2 600) – wzrost o 36 procent!
  • Dzienny rekord wypożyczeń: 736, 13 maja (w sezonie 2014 – 613, 20 maja) – więcej o 20 procent!
  • Liczba wypożyczeń najaktywniejszego użytkownika: 409 (w sezonie 2014 – 396) – więcej o 3 procent!

Jak informuje Nextbike Polska, od końca kwietnia w Opolu statystycznie co półtorej godziny odnotowywano rejestrację nowego użytkownika. Średni czas pojedynczego wypożyczenia wynosił w sezonie 2015 ok. 22 minut. Rekordzista dokonał w tym sezonie 409 wynajmów, co oznacza, że statystycznie korzystał z rowerów w tym sezonie przynajmniej raz, a często 2 czy 3 razy dziennie.

– Opole Bike był jednym z pierwszych systemów rowerów miejskich, jakie wdrażaliśmy na terenie Polski, dlatego czujemy dużą satysfakcję w związku z możliwością kontynuacji współpracy z lat 2012-2014. Cieszymy się, że zaowocowała ona udostępnieniem mieszkańcom nowego i rozbudowanego systemu, dzięki czemu na zakończenie sezonu 2015 możemy już bez wątpliwości stwierdzić: ekologiczna komunikacja miejska w Opolu jeszcze nigdy nie była tak popularna – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska.

Od momentu inauguracji systemu rowerów miejskich w Opolu (15.06.2012), użytkownicy dokonali już 234 631 wynajmów, a operator systemu odnotował 14 929 rejestracji użytkowników.

Najpopularniejsze stacje pod względem wypożyczeń:

Uniwersytet – Oleska – 12,3%

Politechnika – Sosnkowskiego – 11,8%

Uniwersytet – Ozimska – 7,8%

Dworzec Główny PKP – 7,7%

RONDO – 7,6%

Najpopularniejsze stacje pod względem zwrotów:

Politechnika – Sosnkowskiego – 11,5%

Uniwersytet – Oleska – 11,3%

Uniwersytet – Ozimska – 8,1%

Plac Wolności – 8,0%

Dworzec Główny PKP – 7,6%

Najpopularniejsze trasy:

Uniwersytet – Oleska – Politechnika – Sosnkowskiego

Politechnika – Sosnkowskiego – Uniwersytet – Oleska

Politechnika – Sosnkowskiego – Uniwersytet – Ozimska

 

Rowery miejskie w Opolu – podsumowanie sezonu 2014

Tylko w tym roku opolanie skorzystali z rowerów prawie 60 tysięcy razy, a liczba użytkowników systemu powiększyła się o ponad 2,6 tysiąca. To oznacza, że z miejskich jednośladów korzysta już ponad 11 tysięcy osób. Opole Bike nie znudziło się mieszkańcom miasta. Tegoroczne wyniki opolskiego systemu rowerów miejskich okazały się być korzystniejsze od tych, które odnotowano przed rokiem.

Jak informuje operator sieci wypożyczalni Opole Bike, firma Nextbike Polska, w tym roku liczba wypożyczeń sięgnęła 58 676, a grono osób korzystających z rowerów miejskich zwiększyło się o ponad 2,6 tysiąca. To oznacza, że liczba zarejestrowanych użytkowników wzrosła o 30 procent, a odnotowany wynik wypożyczeń jest jeszcze lepszy od zeszłorocznego. W sumie, od czasu inauguracji sieci w czerwcu 2012 roku, do systemu „zapisało się” 11 342 opolan, którzy dokonali 164 881 wypożyczeń.

Miesiącem największej aktywności rowerzystów był maj, kiedy po rowery sięgano 9 551 razy. Wtedy ustanowiony został również tegoroczny dzienny rekord – 20 maja dokonano 613 wynajmów. Użytkownik–rekordzista w tym roku wypożyczał rowery aż 396 razy. Poza nim, jeszcze siedem osób przekroczyło granicę 300 wynajmów. Średni czas wypożyczenia wyniósł 19 minut i 42 sekundy, w czasie których pokonywano przeciętnie 1,95 kilometra. Na przestrzeni całego sezonu 2014 rowery Opole Bike wypożyczane były, co 6,5 minuty.

Najpopularniejszymi stacjami pod względem wypożyczeń były:

Plac Wolności – 14,03% wszystkich wynajmów

Uniwersytet – Oleska – 13,49%

Politechnika – Sosnkowskiego – 11,11%

Uniwersytet – Ozimska – 8,87%

Niemodlińska – Spychalskiego – 7,93%

Najpopularniejszymi stacjami pod zwrotów były:

Plac Wolności – 14,84%

Uniwersytet – Oleska – 12,99%

Politechnika – Sosnkowskiego – 11,45%

Uniwersytet – Ozimska – 8,91%

Niemodlińska – Spychalskiego – 7,94%

Rowerzyści Opole Bike najchętniej pokonywali następujące trasy:

Uniwersytet – Oleska – Politechnika – Sosnkowskiego

Politechnika – Sosnkowskiego – Uniwersytet – Oleska

Plac Wolności – Niemodlińska – Spychalskiego

Niemodlińska – Spychalskiego – Plac Wolności

Sosnkowskiego – Skaut do Uniwersytet – Oleska

Pogoda w Opolu

dziś, piątek, 23 czerwca 2017
21°
Pogodnie Ciśnienie 999.65 hPa, Wiatr 5.97 km/h
jutro
25°
pojutrze
27°
za 2 dni
21°