Jak to działa?

1. Dołącz do nas

Zarejestruj się klikając na przycisk „Rejestracja”, podaj wymagane dane, zaakceptuj regulamin i zapoznaj się z jego treścią a następnie wpłać minimum 10 zł opłaty inicjalnej bądź jako forme płatności zdefiniuj kartę kredytową. Wystarczy 1 minuta i gotowe – możesz już korzystać z rowerów miejskich 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

2. Wypożycz rower

Podejdź do terminala, naciśnij „Wypożycz”, podaj numer telefonu komórkowego oraz PIN i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie, bądź skorzystaj z naszej darmowej aplikacji mobilnej Nextbike. Rower, który wybrałeś zostanie zwolniony automatycznie. Jeżeli jest zabezpieczony linką – odblokuj go za pomocą otrzymanego kodu do zamka szyfrowego. Szerokiej drogi!

3. Oddaj rower

Nie musisz nawet podchodzić do terminala. Wystarczy, że wprowadzisz rower do elektrozamka. Bez obaw – podwójny sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot. Jeśli na stacji nie ma wolnego miejsca, przypnij rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasuj cyfry, a następnie podejdź do terminala, przyciśnij „Zwrot” i postępuj zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu bądź dokonaj zwrotu roweru w aplikacji mobilnej Nextbike.

 

4. Korzystaj z PRM-a

Korzystaj z rowerów miejskich, kiedy tylko masz ochotę. Od początku kwietnia do końca listopada, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Pierwsze 20 minut jazdy zawsze jest darmowe!

 

Najczęściej zadawane pytania

 

Odpowiedzi:

  • Jak zarejestrować się w systemie?

Żeby korzystać z rowerów należy wypełnić formularz rejestracyjny na stronie internetowej, zaakceptować regulamin i nowoutworzone konto doładować tzw. opłatą inicjalną w wysokości min. 10 zł bądź jako formę płatności zdefiniować kartę kredytową. Jak tylko kwota wpłynie na konto bądź karta zostanie przypisana do konta – można już wypożyczać rowery. Rejestracji można dokonać również za pomocą terminala, aplikacji Nextbike na urządzenia mobilne czy kontaktując się z infolinią.

 

  • Jak wypożyczyć rower?

Wystarczy podejść do terminala, nacisnąć przycisk „Wypożycz” i postępować zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu. Rower zostanie automatycznie zwolniony z elektrozamka. Wypożyczenia można dokonać również za pomocą aplikacji mobilnej Nextbike oraz poprzez kontakt z całodobową infolinią.

Gdy rower jest zabezpieczony linką, należy nacisnąć przycisk „Wypożycz” i postępować zgodnie z instrukcją lub zadzwonić na infolinię. Zamek szyfrowy odblokowuje się za pomocą otrzymanego 4-cyfrowego kodu.

 

  • Jak zwrócić rower?

WPreferowaną metodą zwrotu jest wprowadzenie roweru do elektrozamka. Podwójny sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot.

 

  • Skąd wiedzieć, że zwrot nastąpił prawidłowo?

Dla pewności rekomendujemy sprawdzenie swojego stanu konta za pomocą aplikacji mobilnej Nextbike, poprzez ponowne zalogowanie się na terminalu lub po zalogowaniu się na swoje konto poprzez stronę internetową.

 

  • Co zrobić, kiedy na stacji nie ma wolnego stojaka do wstawienia roweru?

W takim przypadku należy przypiąć rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasować cyfry. Następnie nacisnąć „Zwrot” na terminalu i postępować według instrukcji na wyświetlaczu lub zadzwonić na infolinię. Zwrotu jednośladu można również dokonać w aplikacji mobilnej Nextbike.

 

  • Jak doładować swoje konto?

Po zalogowaniu się do swojego profilu na stronie internetowej, w zakładce „Doładuj konto” przejdź do szybkiej płatności kartą wybierając daną kwotę lub wybierz z rozwijanej listy bank, z którego chcesz dokonać płatności, dane do przelewu, jakie pojawią się w ramce na koncie w Nextbike należy skopiować w niezmienionej formie następnie przejdź bezpośrednio do strony banku, by wykonać przelew. Jak tylko kwota wpłynie na konto – można już wypożyczać rowery.

 

  • Czy mogę zasilić swoje konto kartą?

– Poprzez stronę internetową – każda karta Master Card, Visa Electron (tzw. Transakcje jednorazowe, bez możliwości obciążenia karty);

Przy terminalu, za pomocą aplikacji Nextbike na urządzenia mobilne lub kontaktując się z infolinią – zlecenie obciążenie karty kredytowej (lub innej z możliwością obciążenia), z której środki pobierane są automatycznie po wejściu na ujemny stan konta.

 

  • Jak doładować swoje konto kartą kredytową?

Jeśli podczas rejestracji wybrałeś płatność kartą kredytową z opłata za każdą jazdę rowerem będzie pobierana z niej automatycznie. Pierwsza wpłata jest rejestracyjną i wynosi 10 PLN. Jeśli po wynajmie stan konta będzie na minusie, np. -1 PLN, to system automatycznie pobierze środki z karty i wyrówna stan konta do 0 PLN. W przypadku wyboru karty płatniczej – konto z takim stanem pozostaje aktywne.

 

  • Wybrałem płatność kartą kredytową, ale moje konto zostało zdezaktywowane – dlaczego?

Oznacza to, że system nie miał możliwości pobrania środków w karty. Powody mogą być różne:

  • Blokada karty,
  • brak środków na karcie.

 

  • Czy mogę zmienić wybraną przy rejestracji formę płatności? Jak to zrobić?

W każdej chwili możesz zmienić wybraną formę płatności. Możliwe jest to za pośrednictwem kontaktu z całodobową infolinią oraz poprzez dokonanie płatności w innej formie niż ta zadeklarowana na koncie.

 

  • Dokonałem płatności, ale moje konto wciąż jest nieaktywne – dlaczego?

Prawdopodobnie na Twoim koncie znajduje się mniej niż 10 zł, czyli nie posiadasz kwoty minimalnej wymaganej do tego by konto było aktywne. W związku z tym zapisem regulaminu, operator rekomenduje zasilanie konta kwotą wyższą, niż 10 zł – np. 20, 30 zł/p>

 

  • Dokonałem płatności, raz wypożyczyłem rower i moje konto znowu jest nieaktywne – dlaczego?

Prawdopodobnie na Twoim koncie znajduje się mniej niż 10 zł, czyli kwota potrzebna, by konto było aktywne. W związku z tym zapisem regulaminu, operator rekomenduje zasilanie konta kwotą wyższą, niż 10 zł – np. 20, 30 zł.

 

  • Co zrobić, jeśli system naliczył mi nieodpowiednią opłatę?

Przede wszystkim nie należy się denerwować. Jeśli kwota, jaką system naliczył Ci za korzystanie nie jest adekwatna do stanu faktycznego – po prostu złóż reklamację, wysyłając wiadomość na adres e-mail Biura Obsługi Klienta. Na jej rozpatrzenie mamy maksymalnie 10 dni, ale postaramy się odpowiedzieć tak szybko, jak będzie to możliwe. Jeśli po dokładnej weryfikacji zgłoszenie zostanie ono rozpatrzone pozytywnie dokonamy korekty naliczonych opłat do kwoty należnej za faktyczny czas wynajmu.

 

  • Ile rowerów mogę wypożyczyć?

Na jedno konto wypożyczysz jednocześnie maksymalnie 4 rowery. Dla każdego roweru system osobno nalicza czas wypożyczenia, dlatego nie musisz oddawać wszystkich w tym samym momencie.

 

  • Co zrobić, kiedy w trakcie wypożyczenia roweru chcę się gdzieś zatrzymać – np. zrobić zakupy?

W takim przypadku, rower należy przypiąć za pomocą zamka szyfrowego do stałego elementu otoczenia (np. słup, lampa) w bezpiecznym, nie odosobnionym miejscu. 4-cyfrowy kod do zamka otrzymuje się w momencie wypożyczenia

 

  • Co zrobić, jeśli mam problem z wypożyczeniem lub zwrotem roweru przy terminalu?

W przypadku problemów z przeprowadzeniem dowolnej operacji przy terminalu, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Będziesz mógł szybko i sprawnie przeprowadzić wybraną operację. Nasza infolinia dostępna jest dla Ciebie całodobowo, a numery kontaktowe znajdziesz zarówno na każdej stacji jak i na każdym jednośladzie.

 

  • Czy do roweru mogę doczepić fotelik dziecięcy?

Rowery nie są przystosowane do montowania foteli dziecięcych, ani do przewożenia pasażerów. Wyjątek stanowią rowery z już zamontowanymi fotelami dziecięcymi.

 

  • Jak włączyć lampę roweru ?

Lampa uruchamia się automatycznie po wprowadzeniu roweru w ruch. Wystarczy zatem, że zaczniesz pedałować, a lampa oświetli Ci drogę.

 

  • Co zrobić, jeśli wypożyczony rower został skradziony?

W przypadku kradzieży roweru dokonanej podczas użytkowania, wypożyczający powinien jak najszybciej powiadomić o tym Biuro Obsługi Klienta oraz niezwłocznie zgłosić kradzież w najbliższej jednostce Policji. Zawsze podkreślamy – uczciwi użytkownicy, którzy korzystają z rowerów zgodnie z regulaminem, nie mają żadnych powodów do niepokoju. Najważniejsze, by zawsze prawidłowo zwracać rower, a gdyby doszło do kradzieży lub zniszczenia – od razu zawiadomić Policję oraz nas.

 

  • Czy zarejestrowany w jednym systemie mogę korzystać z rowerów w innych miastach?

Tak – rejestracja w jednym z systemów, którego operatorem jest Nextbike Polska umożliwia korzystanie z rowerów miejskich w pozostałych systemach bez dodatkowej rejestracji, według cennika obowiązującego w danym mieście.

 

  • Jak identyfikować się przy wypożyczeniu za pomocą karty zbliżeniowej zamiast numeru telefonu i PIN-u? 

Dla uproszczenia i ułatwienia procesu wynajmowania rowerów, identyfikacji można dokonać za pomocą każdej karty, która posiada funkcję bezdotykowego identyfikatora (RFID) – np. karty miejskiej, Elektronicznej Legitymacji Studenckiej. Wystarczy przy pierwszym lub każdym kolejnym wypożyczeniu podać w terminalu swój numer telefonu i PIN, a następnie przyłożyć kartę do czytnika. Przy kolejnym wypożyczeniu można już identyfikować się przy terminalu za pomocą tej karty. Jeżeli chcesz logować się wyłącznie za pomocą karty, bez podania PIN-u – odznacz opcję „Przy każdym wypożyczeniu i zwrocie ze względu na bezpieczeństwo proszę pytać mnie o mój PIN” w zakładce „Ustawienia użytkownika” na swoim koncie.

 

  • Czy można wypożyczać rowery za pomocą aplikacji Nextbike’a?

Tak.

 

  • Jak długo muszę czekać, żeby mój przelew został zaksięgowany?

Wszystko zależy od godzin księgowania przelewów w banku, z którego korzystasz. Informację o tym znajdziesz w dokumencie „Godziny księgowania przelewów”, który znajduje się na podstronie z regulaminami.

 

  • Po jakim czasie od zakończenia jazdy i zwrócenia roweru do stacji można ponownie w tej samej stacji wypożyczyć rower?

Inny rower możesz wypożyczyć od razu. Jeśli jednak chcesz wypożyczyć ten sam rower – odczekaj 3 minuty.

 

  • Mam problem z wypożyczeniem – po podaniu numeru telefonu i PIN-u jestem proszony o podanie numeru karty kredytowej tak, jakbym miał rejestrować się od początku. Co zrobić?

Normalnie w trakcie identyfikacji nie powinna pojawić się prośba o numer karty kredytowej. Taka sytuacja może się zdarzyć, gdy podasz błędny numer telefonu bądź gdy stan konta jest mniejszy niż 10 zł. Najlepiej od razu zadzwonić do Centrum Kontaktu, gdzie nasz konsultant postara się od razu zidentyfikować i rozwiązać problem

 

  • Czy mogę zrobić przerwę w przejażdżce i zostawić rower na kilka minut?

Oczywiście, jednak najważniejszy w tym przypadku jest zdrowy rozsądek. Nie zostawiajmy rowerów w miejscach odosobnionych czy „ryzykownych” i przypinajmy je odpowiednio linką z zamkiem szyfrowym do stałych, solidnych elementów otoczenia, a na pewno nic się nie stanie. Inna osoba nie będzie mogła takiego roweru – przypiętego na chwilę, w trakcie podróży, na zamek szyfrowy – wypożyczyć za pomocą aplikacji mobilnej ani QR kodu, ponieważ w systemie rower będzie widniał jako wypożyczony.

  

  • Na mojej stacji nie ma żadnego roweru – dlaczego?

Zespoły relokacyjne przewożą rowery 24 godziny na dobę, żeby na bieżąco uzupełniać braki na stacjach, ale nie jesteśmy w stanie zagwarantować, zwłaszcza w szczycie, że rower zawsze będzie dostępny na każdej stacji. Mamy kilkanaście tysięcy użytkowników, kilka tysięcy wypożyczeń dziennie i 170 rowerów, więc mogą zdarzyć się chwilowe braki. Staramy się jednak, by do takich sytuacji dochodziło jak najrzadziej i by trwały jak najkrócej.

 

  • Czy będą powstawać kolejne stacje?

O liczbie i umiejscowieniu stacji decyduje Zarządu Transportu Miasta Poznań. Operator systemów, Nextbike Polska aktywnie poszukuje sponsorów i partnerów, którzy byliby gotowi pomóc w rozwoju systemu. Wielokrotnie w systemach na terenie całej Polski udawało się dzięki tym działaniom uruchomić nowe lokalizacje. W Poznaniu także jest to możliwe.

 

  • Czy korzystanie z serwisu internetowego, zwłaszcza przy logowaniu i płatnościach, jest bezpieczne?

Strony logowania, rejestracji i „Twoje konto” są szyfrowane przez SSL, co widać poprzez link po wejściu na każdą z nich. Strony uruchamiające aplikację z Nextbike API są dodatkowo szyfrowane, ale działają na zasadzie iframe, stąd nie widać tego w adresie. Dodatkowo zostało włączone i wymuszone szyfrowanie dla całego serwisu. Gwarantujemy więc, że korzystanie ze strony jest 100% bezpieczne na każdym etapie.

 

  • Mam problem z działaniem stacji lub zauważyłem usterkę roweru – co mogę zrobić?

Będziemy wdzięczni za przekazanie informacji (zawierającej numer problematycznej stacji lub roweru) poprzez wysłanie wiadomości na naszym fanpage’u na Facebooku, wiadomości e-mail na adres Biura Obsługi Klienta lub dzwoniąc na infolinię. Serwis sprawdzi problem i usunie ewentualną usterkę najszybciej, jak tylko będzie to możliwe. Nasi pracownicy 24 godziny na dobę monitorują stan systemu, natomiast takie zgłoszenia pozwalają nam interweniować jeszcze szybciej.

 

Masz pytania? Nietypowa sytuacja?

Nasi konsultanci i konsultantki chętnie pomogą!

+48 61 666 80 80 +48 61 674 03 90

bok@poznanskirower.pl

Jesteśmy dostępni:
Całodobowo
Poza sezonem: od poniedziałku do piątku w godzinach: 10.00-12.00

Pogoda w Poznaniu

dziś, wtorek, 28 marca 2017
12°
Pogodnie Ciśnienie 1026.44 hPa, Wiatr 4.82 km/h
jutro
15°
pojutrze
14°
za 2 dni
13°