Masz pytania? +48 22 244 13 13 +48 22 382 13 12
 

01.12.2014

Trzeci sezon Opole Bike za nami. Popularność rowerów miejskich nie słabnie.

Trzeci sezon Opole Bike za nami. Popularność rowerów miejskich nie słabnie.

Wczoraj w nocy dobiegł końca trzeci sezon działania Opole Bike. Tylko w tym roku opolanie skorzystali z rowerów prawie 60 tysięcy razy, a liczba użytkowników systemu powiększyła się o ponad 2,6 tysiąca. To oznacza, że z miejskich jednośladów korzysta już ponad 11 tysięcy osób. Opole Bike nie znudziło się mieszkańcom miasta. Tegoroczne wyniki opolskiego systemu rowerów miejskich okazały się być korzystniejsze od tych, które odnotowano przed rokiem.

Jak informuje operator sieci wypożyczalni Opole Bike, firma Nextbike Polska, w tym roku liczba wypożyczeń sięgnęła 58 676, a grono osób korzystających z rowerów miejskich zwiększyło się o ponad 2,6 tysiąca. To oznacza, że liczba zarejestrowanych użytkowników wzrosła o 30 procent, a odnotowany wynik wypożyczeń jest jeszcze lepszy od zeszłorocznego. W sumie, od czasu inauguracji sieci w czerwcu 2012 roku, do systemu „zapisało się” 11 342 opolan, którzy dokonali 164 881 wypożyczeń.

W bieżącym sezonie miesiącem największej aktywności rowerzystów był maj, kiedy po rowery sięgano 9 551 razy. Wtedy ustanowiony został również tegoroczny dzienny rekord – 20 maja dokonano 613 wynajmów. Użytkownik–rekordzista w tym roku wypożyczał rowery aż 396 razy. Poza nim, jeszcze siedem osób przekroczyło granicę 300 wynajmów. Średni czas wypożyczenia wyniósł 19 minut i 42 sekundy, w czasie których pokonywano przeciętnie 1,95 kilometra. Na przestrzeni całego sezonu 2014 rowery Opole Bike wypożyczane były, co 6,5 minuty.

– Opole Bike to dla nas bardzo ważny system, ponieważ stanowi dowód na to, że rower miejski sprawdza się jako uzupełnienie komunikacji, element rekreacji czy też udogodnienie dla turystów, również w miastach liczących 100-150 tysięcy mieszkańców – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. – Jak widać, opolanie aktywnie korzystają z jednośladów. To już trzeci sezon, kiedy system dostępny jest w Opolu i wciąż, z roku na rok, zauważamy w naszych statystykach tendencję zwyżkową – dodaje.

Najpopularniejszymi stacjami pod względem wypożyczeń były:

Plac Wolności – 14,03% wszystkich wynajmów

Uniwersytet – Oleska – 13,49%

Politechnika – Sosnkowskiego – 11,11%

Uniwersytet – Ozimska – 8,87%

Niemodlińska – Spychalskiego – 7,93%

Najpopularniejszymi stacjami pod zwrotów były:

Plac Wolności – 14,84%

Uniwersytet – Oleska – 12,99%

Politechnika – Sosnkowskiego – 11,45%

Uniwersytet – Ozimska – 8,91%

Niemodlińska – Spychalskiego – 7,94%

Rowerzyści Opole Bike najchętniej pokonywali następujące trasy:

Uniwersytet – Oleska – Politechnika – Sosnkowskiego

Politechnika – Sosnkowskiego – Uniwersytet – Oleska

Plac Wolności – Niemodlińska – Spychalskiego

Niemodlińska – Spychalskiego – Plac Wolności

Sosnkowskiego – Skaut do Uniwersytet – Oleska

Bieżący sezon Opole Bike został zakończony w nocy z niedzieli na poniedziałek. System dezaktywowano, a rowery zostały przetransportowane do serwisu, gdzie poddane zostaną procesowi konserwacji i pracom serwisowym.

System Opole Bike ruszył 15 czerwca 2012 r., jako czwarta w Polsce w pełni profesjonalna sieć wypożyczalni. Początkowo liczyła 10 stacji w formule pierścieniowej z centralną stacją przy pl. Wolności. W 2013 roku nastąpił blisko 40% rozwój systemu za sprawą uruchomienia stacji sponsorskiej „CH Karolinka” oraz trzech dodatkowych stacji miejskich. W sezonie 2014 w skład sieci Opole Bike wchodziło 14 stacji i 149 rowerów.

441/526

Pogoda w Polsce

dziś, czwartek, 17 stycznia 2019
Pogodnie Ciśnienie 962.31 hPa, Wiatr 6.38 km/h
jutro
pojutrze
-5°
za 2 dni
-2°