Ogromna skala wykorzystania MEVO

Ogromna skala wykorzystania MEVO

12/04/19

Rowery MEVO cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot. Przez pierwszych 17 dni od momentu ich udostępnienia (czyli od 26 marca 2019 roku) rowery wypożyczono niemal 135 tysięcy razy. To ogromna skala niespotykana w innych metropoliach. W I etapie udostępniono 1224 rowery, a docelowo ich liczba wzrośnie do 4080 sztuk.

Przez zaledwie 17 dni każdy rower MEVO został wypożyczony średnio aż 110 razy. To czterokrotnie więcej niż w innych systemach rowerowych w Polsce! „System, który zbudowaliśmy wspólnie z władzami samorządowymi i mieszkańcami 14 gmin Metropolii, jest innowacją w skali całej Europy, nie tylko w Polsce. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym stronom, przepraszamy za każde potknięcie i niedoskonałość operacyjną, prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości” – mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska, firmy odpowiedzialnej za wdrożenie rowerów wspomaganych elektrycznie dla mieszkańców Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot (OMGGS).

Zasilająca silnik elektryczny specjalna bateria pozwala na przejechanie 60 km. „Obecnie udoskonaliliśmy system ładowania i wymiany baterii. Czas, jaki potrzebujemy, aby „przywrócić” rower do pracy, został skrócony niemal dwukrotnie. To oznacza, że wydłużył się realny czas umożliwiający korzystanie z każdego roweru” – mówi Pogorzelski.

Nextbike chce jak najszybciej i najskuteczniej poprawić sytuację. Wkrótce na drogi Metropolii wyjadą nowe, przetestowane rowery. Firma zapewnia, że z każdym dniem mieszkańcy będą widzieć poprawę i już wkrótce nie będą miały miejsca frustrujące sytuacje, a po drogach OMGGS będzie jeździć ponad 4 tysiące mew.

System to nie tylko rowery. To także aplikacja pomagająca w określeniu lokalizacji dostępnych, sprawnych rowerów, ich wypożyczaniu i obsłudze konta. To również wiele osób obsługujących system – serwisanci, pracownicy relokacji oraz udzielający porad i wyjaśnień pracownicy Biura Obsługi Klienta. Liczba tych osób od momentu uruchomienia projektu wzrosła 2,5 krotnie i nadal będzie zwiększana.

Każdego dnia do Nextbike różnymi kanałami trafiają informacje o niedoskonałościach i utrudnieniach w korzystaniu z rowerów. Codziennie wprowadzane są rozwiązania mające na celu uwzględnienie zgłaszanych uwag i maksymalne zwiększenie zadowolenia użytkowników.