Orlen Nextbike

FAQ

Od czego zacząć

Jak się zarejestrować?

Aby korzystać z rowerów w Programie Rowery Orlen należy wypełnić formularz rejestracyjny na stronie internetowej, zaakceptować regulamin oraz kliknąć w link aktywacyjny, który otrzymasz na podany podczas rejestracji adres e-mail. Od tego momentu otrzymasz możliwość wypożyczania rowerów.

Jak aktywować konto?

Po zarejestrowaniu otrzymasz wiadomość SMS wraz z kodem PIN, który razem z Twoim numerem telefonu są identyfikatorami w systemie. Dodatkowo na Twoją skrzynkę elektroniczną zostanie przesłany e-mail z linkiem weryfikacyjnym potwierdzającym Twoje dane - kliknięcie w niego oraz zalogowanie się na swoje konto spowoduje jego aktywację.

W jakich miastach działa Program Rowery Orlen?

Aktualna lista miast objętych Programem jest dostępna pod linkiem www.nextbike.pl/roweryorlen/miasta.

Jak identyfikować się przy wypożyczeniu za pomocą karty zbliżeniowej zamiast numeru telefonu i PIN-u?

Dla uproszczenia i ułatwienia procesu wynajmowania rowerów, identyfikacji można dokonać za pomocą każdego urządzenia, które posiada funkcję bezdotykowego identyfikatora. Jest to większość zbliżeniowych kart z czytnikiem RFID – np. karta miejska, Elektroniczna Legitymacja Studencka, a także większość kart płatniczych. W celu rejestracji karty należy podejść do terminala, wpisać numer telefonu oraz kod PIN, a następnie w wyznaczone miejsce przyłożyć wybrany czytnik. Przy kolejnym wypożyczeniu będzie już można identyfikować się przy terminalu za pomocą karty, czyli przyłożyć ją w celu zalogowania się. Chcesz logować się bez podawania kodu PIN? – odznacz opcję „Przy każdym wypożyczeniu i zwrocie ze względu na bezpieczeństwo proszę pytać mnie o mój PIN” na swoim koncie na portalu w zakładce „Hasło”.

Jakie koszty ponoszę podczas rejestracji?

Rejestracja przez naszą stronę internetową trwa około minuty i jest całkowicie bezpłatna. Po kliknięciu w link aktywacyjny otrzymany na podany przez Ciebie adres e-mail, możesz zacząć korzystać z Programu.

Opłaty

Ile kosztuje korzystanie z rowerów?

Opłata za korzystanie z rowerów uzależniona jest od systemu rowerowego, w którym wypożyczasz jednoślad. Warto pamiętać, że każdy z systemów charakteryzuje się swoim cennikiem. Szczegółowe informacje dotyczące kosztu wypożyczenia roweru znajdziesz w Regulaminie Programu Orlen.

Dlaczego mam nieaktywne/ zablokowane konto?

Istnieje kilka powodów nieaktywności/blokady konta. Pamiętaj, że konto jest aktywne jedynie w momencie, gdy stan Twojego konta w Programie nie jest niższy niż 0 zł lub posiadasz podpiętą kartę kredytową. Upewnij się również, czy dokończyłeś proces rejestracyjny tj. uzupełniłeś wszystkie wymagane dane na koncie oraz kliknąłeś w link aktywacyjny przesłany do Ciebie na e-mail. Konto może również nie być aktywne w przypadku blokady, gdy nie postępowałeś zgodnie z regulaminem np. rower był wykorzystywany niezgodnie z jego przeznaczeniem, został pozostawiony niezabezpieczony i/lub w innym miejscu niż stacja zwrotu. W celu ustalenia przyczyn nieaktywności możesz skontaktować się z całodobową infolinią: 22 123 06 46 lub wysłać zapytanie korzystając z formularza kontaktowego.

Wypożyczenie/ zwrot na stacji

Jak wypożyczyć rower?

Wystarczy podejść do terminala, nacisnąć przycisk „Wypożyczenie/Zwrot” i postępować zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu. Rower zostanie automatycznie zwolniony z elektrozamka. Wypożyczenia można dokonać również za pomocą aplikacji mobilnej Nextbike, a w Warszawie z aplikacji Veturilo oraz poprzez kontakt z całodobową infolinią: 22 123 06 46. Gdy rower jest zabezpieczony linką z zamkiem szyfrowym, należy odblokować go za pomocą otrzymanego 4-cyfrowego kodu. Kod ten wyświetla się na terminalu podczas wynajmu roweru, w aplikacji mobilnej Nextbike/Veturilo przez cały czas trwania wypożyczenia lub zostaje przesłany do Ciebie w wiadomości SMS – np. w przypadku wypożyczenia roweru przez BOK.

Jak ustawić kod na lince z zamkiem szyfrowym?

Kod do linki z zamkiem szyfrowym należy ustawić na wysokości wypukłej kreski, zaczynając od lewej do prawej strony. Kod ten wyświetla się na terminalu w momencie wypożyczenia roweru, na głównym ekranie aplikacji mobilnej Nextbike/Veturilo w trakcie trwania całego wynajmu lub zostaje przesłany do Ciebie w wiadomości SMS – np. w przypadku wypożyczenia roweru przez BOK.

Jak zwrócić rower?

Preferowaną metodą zwrotu jest wprowadzenie roweru do elektrozamka. Podwójny sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot. Jeżeli wszystkie elektrozamki na stacji są zajęte, należy przypiąć rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasować cyfry. Następnie na terminalu nacisnąć przycisk „Wypożyczenie/Zwrot” i postępować według instrukcji na wyświetlaczu lub zadzwonić na całodobową infolinię: 22 123 06 46. Zwrotu jednośladu można również dokonać w aplikacji mobilnej Nextbike/Veturilo.

Czy muszę zwrócić rower na stacji wypożyczenia?

Rowery można wypożyczać oraz zwracać na dowolnej stacji.

Czy muszę znajdować się na stacji, gdy chcę telefonicznie zwrócić rower?

W przypadku kontaktu z całodobową infolinią: 22 123 06 46 i chęci zwrotu roweru w systemie zaleca się przebywanie na stacji zwrotu. Jest to związane upewnieniem się i ustaleniem przez Konsultanta czy zwrot roweru nastąpił prawidłowo.

Kod do linki z zamkiem szyfrowym nie działa. Co robić?

Upewnij się, czy wprowadzasz prawidłowy kod do zamka szyfrowego. Kod ten wyświetla się na terminalu w momencie wypożyczenia roweru, na głównym ekranie aplikacji mobilnej Nextbike/Veturilo w trakcie trwania całego wynajmu lub zostaje przesłany do Ciebie w wiadomości SMS – np. w przypadku wypożyczenia roweru przez BOK. Kod należy ustawić na wysokości wypukłej kreski, zaczynając od lewej do prawej strony. Jeżeli podany przez system 4-cyfrowy szyfr nie otworzy zamka – skontaktuj się z całodobową infolinią.

Inne

Miałem wypadek na rowerze miejskim. Jakie kroki powinienem podjąć?

W przypadku, gdy podczas wypożyczenia roweru dojdzie do wypadku czy kolizji jesteś zobowiązany do spisania oświadczenia i/lub wezwania na miejsce zdarzenia Policji. Ponadto, w przypadku wystąpienia opisanego zdarzenia, jesteś zobligowany do poinformowania o powyższym Biura Obsługi Klienta maksymalnie do 24 godzin od momentu wystąpienia zajścia.

Czy mogę korzystać z Programu Rowery Orlen, jeśli nie mam ukończonych 18 lat?

Z wypożyczalni rowerów miejskich mogą skorzystać osoby małoletnie, jednak do ukończenia 13 roku życia wymagana jest opieka osoby dorosłej. Dodatkowym wymogiem jest posiadanie ważnej karty rowerowej lub motorowerowej. Osoby, który ukończyły 13 lat, ale nie osiągnęły jeszcze pełnoletności mogą zarejestrować konto i korzystać z Programu pod warunkiem przesłania przez rodzica/opiekuna prawnego zgody rodzicielskiej. Dokument prosimy kierować na adres e-mail Operatora: [email protected], a oryginał pocztą na adres Operatora lub złożyć osobiście w siedzibie Operatora.

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta

Czynne całodobowo
Poza sezonem: od poniedziałku do piątku w godzinach: 10.00-12.00