Od 10 września w systemie Poznańskiego Roweru Miejskiego pojawi się 97 nowych rowerów czwartej generacji. Uzupełnią one istniejącą flotę ponad 1700 rowerów.
Przypomnijmy, że rowery 4G dostępne są w ramach PRM od marca ubiegłego roku. Poznańscy rowerzyści mogli wówczas korzystać z 475 rowerów 4. generacji, w tym 30 rowerów elektrycznych. Wielką zaletą jednośladów 4G jest możliwość zwrotu w dowolnym miejscu w ramach strefy użytkowania PRM, albo w obrębie stref, albo – za dodatkową opłatą – poza nimi.
– We współpracy z operatorem sukcesywnie rozbudowujemy nowoczesny system rowerów bezstacyjnych. Zależy nam, aby z roweru miejskiego mogli korzystać użytkownicy z kolejnych rejonów miasta, zwłaszcza tych położonych nieco dalej od centrum, jak Smochowice, Wola czy Dębiec – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Warto zaznaczyć, że kolejne rowery 4G pojawią się na ulicach stolicy Wielkopolski także w roku 2021 i 2022. Obecnie na ternie miasta jest ponad 130 miejskich stref 4G.
— Liczymy, że rozwój Poznańskiego Roweru Miejskiego, w formule 4G nie tylko zaowocuje większą liczbą wypożyczeń, ale przede wszystkim ułatwi przemieszczanie się po metropolii poznańskiej większej liczbie mieszkańców — mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. — Korzystanie z rowerów czwartej generacji oznacza teraz jeszcze więcej korzyści, możemy bowiem zakończyć wypożyczenie w dowolnymi miejscu. Poza tym, w dzisiejszych, „trudnych” czasach pandemii, jeszcze bardziej niż zwykle nasze jednoślady spełniają swoją rolę jako najbezpieczniejszy środek zbiorowego transportu indywidualnego, a z drugiej strony świetny element profilaktyki zdrowotnej – poprawiają kondycję fizyczną i odporność – podsumowuje Wojtkiewicz.
Poznański Rower Miejski w stolicy Wielkopolski działa od kwietnia 2012 roku. W tym czasie w systemie zarejestrowało się 191,7 tys. użytkowników, którzy dokonali ponad 5,2 mln wypożyczeń.