1 kwietnia startuje 7 systemów rowerów miejskich w Polsce – to ponad 2000 dodatkowych rowerów współdzielonych, którymi zarządza spółka Nextbike Polska. Jednoślady będą dostępne dla mieszkańców do końca listopada 2021 roku.
Po marcowych uruchomieniach systemów rowerów miejskich w 14 miejscowościach w Polsce (Grodzisk Mazowiecki, Kołobrzeg, Komorniki, Konin, Luboń, Marki, Ostrów Wielkopolski, Piaseczno, Poznań, Szamotuły, Tarnów, Warszawa, Zielona Góra), przyszedł czas na kolejne miasta. Tym razem spółka Nextbike Polska rozpoczyna sezon rowerowy w Białymstoku, Ciechanowie, Piotrkowie Trybunalskim, Płocku, Sosnowcu, Tychach i w Katowicach – łącznie to ponad 2 tysiące dodatkowych rowerów współdzielonych. Warto zaznaczyć, że całorocznie jednoślady można wypożyczyć we Wrocławiu (2285 rowerów) i aglomeracji łódzkiej (1002 rowery).
Łącznie to blisko 14 tysięcy rowerów Nextbike, które dostępne będą dla ponad 6 milionów mieszkańców 32 miejscowości. A to jeszcze nie wszystkie z aglomeracji, w których Nextbike zarządza podobnymi systemami rowerowymi. Wciąż na agendzie spółki znajduje się kilka tegorocznych przetargów, w których czynnie uczestniczy. Ostatnie rozstrzygnięcia np. obsługi systemu w Kołobrzegu, Pszczynie, czy Koszalinie w których Nextbike przedstawił najbardziej korzystne oferty pokazują, że miasta są zadowolone z funkcjonowania systemów i chcą dalej inwestować w ten element transportu publicznego.
Wszystkim przetargom na obsługę rowerów miejskich bacznie się przyglądamy i wspólnie z zespołem je analizujemy – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska – Ten rok pomimo wciąż panującej niepewności w kraju i na świecie udowadnia nam, że rower miejski to doskonałe rozwiązanie dla transportu publicznego. Wiele miast zgłasza chęć rozwijania sieci rowerów miejskich, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców. Rowery dzięki swojej indywidualności dają nam poczucie bezpieczeństwa i odpowiedniego dystansu społecznego – wybierając rower dbamy o siebie i o swoje zdrowie – dodaje.
Bezpieczeństwo użytkowników jest najważniejsze
Podobnie do ubiegłego roku i w tym, Nextbike dezynfekuje swoje rowery. Odbywa się to podczas ich codziennych kontroli, czy serwisowania. Zespół zajmujący się przeglądem stanu technicznego czy relokacji dba o to, aby rowery były odkażone i bezpieczne. Samo wypożyczenie jest możliwe poprzez aplikację mobilną – dzięki temu w prosty i szybki sposób możemy korzystać z roweru po zeskanowaniu kodu QR z naklejki znajdującej się bezpośrednio na rowerze. Dla osób, które nie korzystają z aplikacji mobilnych, podobne możliwości daje terminal znajdujący się na stacji rowerowej, tam można się zarejestrować i wypożyczyć jednoślady.
Miasta stawiają na rowery miejskie
Podsumowując zeszłoroczny sezon rowerowy można zauważyć, że mieszkańcy miast chętniej wybierają rowery miejskie jako główny środek transportu. W większości systemów, w których operatorem jest spółka Nextbike Polska, średni czas wypożyczenia znacząco się wydłużył. Użytkownicy decydowali się na dalsze przejazdy, rezygnując tym samym z korzystania z transportu miejskiego. Włodarze miast dbając o mieszkańców również wybierali rowery miejskie. Doskonałym przykładem inwestycji w rowery miejskie jest system w Poznaniu. Zeszłoroczny sezon, na zlecenie miasta, został przedłużony o dodatkowy miesiąc, dając mieszkańcom więcej alternatyw do przemieszczania się po mieście.
Masz firmę i szukasz miejsca na reklamę? Nextbike rozpędzi Twoją markę!
We flocie Nextbike ponad 13,5 tysiąca rowerów posiada z tyłu reklamowe „skrzydełka”, to przeszło 27 tysięcy powierzchni reklamowych dla partnerów biznesowych. W zeszłym sezonie rowery Nextbike przejechały ponad 14 milionów kilometrów po największych (i tych mniejszych) miastach Polski, dojeżdżając do biur, centrów i dzielnic mieszkalnych. W tym roku wiele wskazuje, że ten wynik będzie jeszcze wyższy, więc współpraca reklamowa może opłacić się firmom jeszcze bardziej. Pod koniec zeszłego roku powstało też nowe Biuro Sprzedaży Reklamy Nextbike, z którym można skontaktować się pisząc na adres [email protected][:en]On April 1st, 7 city bike systems will be launched in Poland – that’s over 2000 more shared bikes, managed by the Nextbike Polska. The bikes will be available for users until the end of November 2021.
After the March launch of city bikes in 14 cities in Poland (Grodzisk Mazowiecki, Kołobrzeg, Komorniki, Konin, Luboń, Marki, Ostrów Wielkopolski, Piaseczno, Poznań, Szamotuły, Tarnów, Warszawa, Zielona Góra), the time has come for other cities. This time Nextbike Polska is starting the cycling season in Białystok, Ciechanów, Piotrków Trybunalski, Płock, Sosnowiec, Tychy and Katowice – altogether it means over 2 thousand additional shared bikes. It is worth mentioning that the bikes can be rented year-round in Wrocław (2285 bikes) and Łódź agglomeration (1002 bikes).
In total, that’s nearly 14,000 Nextbike bicycles that will be available to over 6 million citizens in 32 towns and cities. And this is not all of the agglomerations where Nextbike manages similar bike systems. There are still several tenders on the company’s agenda this year, in which it actively participates. The recent results of the tenders for e.g. system operation in Kołobrzeg, Pszczyna or Koszalin, in which Nextbike presented the most favourable offers, show that the cities are satisfied with the functioning of the systems and want to continue investing in this element of public transport.